26 Mart 2015 Perşembe

SOSYAL MEDYANIN BAŞARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ



Teknolojinin Sınırları Bilinmelidir.


Son yıllarda teknolojinin gelişmesi, sosyal medya ortamlarının hayatımızda edindiği yer bizlerin ders çalışmasını etkileyen en önemli faktörlerden olmuştur. Şehirleşmenin bir getirisi olan ve insanların sanal sosyalleşmesini doğuran sosyal medya siteleri aslında sınav sürecindeki öğrencilerin en büyük sistem bozucusudur. 
Öğrenciler arkadaşları ile imkân eksikliği nedeniyle kuramadıkları sosyal ortamları akıllı telefonlar, bilgisayarlar veya tabletler sanal olarak kurmaktadırlar. Yaşı gereği arkadaşları ile vakit geçirmek isteyen genç yaştaki arkadaşlarımız vaktinin çoğunu bu mecralarda resim, video paylaşarak, arkadaşını dürterek veya arkadaşının tweet’ini retweet’leyerek geçirmektedir. Hatta öğrenciler ders çalışmak istemediklerinde durum değişikliği terapisini yanlış uygulayarak ders çalışmayı bırakıp ortam değiştirerek bilgisayarının, telefonun ya da tabletinin başına geçmektedir. Bu da yapıcı etkisi olması beklenen terapinin bozucu olmasına neden olmaktadır.
Öğrencilerin teknolojiyi tamamen terk etmelerini beklemek de yanlış olabilir. Fakat öğrencinin kendi alacağı bir kararla kesinlikle sınırlandırılmalıdır. Çünkü şehirlerdeki ortam eksikliği nedeniyle genelde öğrenciler arkadaşlarıyla sosyal ortamlarda bir araya gelebilmekte ve stres atmaktadırlar. Bu nedenle öğrencileri eğer illaki bu ortamlarda stres atması gerekiyorsa buna izin verilmeli fakat kontrollü bir şekilde sınır getirilmelidir. Hatta öğrencinin ders çalışmasına teşvik edici sınır düzenlemeleri ile bu etken yapıcı bir etki haline de getirilebilir. Öğrenci teknolojik ortamlarla ilgili sınırını bildiğinde ders çalışırken kolay yoğunlaşacak ve sınırlar içerisinde kaldığı sürece de öğrencinin yoğunlaşmasının bozulması da zorlaşacaktır

Murat BABAYİĞİT
Eğitim Koçu & Eft Terapisti 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder