Teknolojinin Sınırları Bilinmelidir.
Son yıllarda teknolojinin gelişmesi, sosyal medya ortamlarının hayatımızda edindiği yer bizlerin ders çalışmasını etkileyen en önemli faktörlerden olmuştur. Şehirleşmenin bir getirisi olan ve insanların sanal sosyalleşmesini doğuran sosyal medya siteleri aslında sınav sürecindeki öğrencilerin en büyük sistem bozucusudur.
Öğrenciler arkadaşları ile imkân
eksikliği nedeniyle kuramadıkları sosyal ortamları akıllı telefonlar,
bilgisayarlar veya tabletler sanal olarak kurmaktadırlar. Yaşı gereği
arkadaşları ile vakit geçirmek isteyen genç yaştaki arkadaşlarımız vaktinin
çoğunu bu mecralarda resim, video paylaşarak, arkadaşını dürterek veya
arkadaşının tweet’ini retweet’leyerek geçirmektedir. Hatta öğrenciler ders
çalışmak istemediklerinde durum değişikliği terapisini yanlış uygulayarak ders
çalışmayı bırakıp ortam değiştirerek bilgisayarının, telefonun ya da tabletinin
başına geçmektedir. Bu da yapıcı etkisi olması beklenen terapinin bozucu
olmasına neden olmaktadır.
Öğrencilerin
teknolojiyi tamamen terk etmelerini beklemek de yanlış olabilir. Fakat
öğrencinin kendi alacağı bir kararla kesinlikle sınırlandırılmalıdır. Çünkü
şehirlerdeki ortam eksikliği nedeniyle genelde öğrenciler arkadaşlarıyla sosyal
ortamlarda bir araya gelebilmekte ve stres atmaktadırlar. Bu nedenle
öğrencileri eğer illaki bu ortamlarda stres atması gerekiyorsa buna izin
verilmeli fakat kontrollü bir şekilde sınır getirilmelidir. Hatta öğrencinin
ders çalışmasına teşvik edici sınır düzenlemeleri ile bu etken yapıcı bir etki
haline de getirilebilir. Öğrenci teknolojik ortamlarla ilgili sınırını
bildiğinde ders çalışırken kolay yoğunlaşacak ve sınırlar içerisinde kaldığı
sürece de öğrencinin yoğunlaşmasının bozulması da zorlaşacaktır
Murat BABAYİĞİT
Eğitim Koçu & Eft Terapisti
Eğitim Koçu & Eft Terapisti
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder